Szkolenie odpowie na pytanie jakie są zasady tworzenia i redagowania tekstów do internetu. Profesjonalnie przygotowane materiały i dobrze prowadzona strona internetowa są wizytówką firmy.
Cele szkolenia:
- Poszerzenie wiedzy uczestników o sposobie pisania różnych typów tekstów internetowych, pisania z myślą o odbiorcy, zasadzie konstrukcji stron internetowych, SEO i ocenie skuteczności poszczególnych tekstów.
- Przećwiczenie umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia różnych typów tekstów stosowanych w internecie.
Forma:
Zajęcia będą prowadzone przy wsparciu metod aktywizujących: ćwiczeń, przykładów, dyskusji. Uczestnicy będą mieli do wykonania zadania praktyczne, poświęcone konstruowaniu różnych typów tekstów (potrzebna będzie sala komputerowa).
Program zajęć:
- Nie każ mi myśleć. Jak internauci czytają teksty i jak może utrudnić to lub ułatwić konstrukcja strony www (czyli o usability słów kilka).
- Znamy się tylko z widzenia… Odbiorca tekstów w sieci.
- Teksty na strony www. Czy istnieje jakakolwiek różnica między tekstami dla intra- a internetu?
- Typy tekstów stosowanych w Internecie: tekst na stronę www, notka na bloga, artykuł ekspercki, newsletter, teksty w mediach społecznościowych, teksty w reklamie internetowej, landing pages, informacja prasowa, notka prasowa, itd. Zasady tworzenia każdego z typów tekstów.
- Jeśli wejdziesz między wrony, musisz krakać tak, jak one. Style językowe stosowane w sieci.
- Ogólne zasady konstruowania skutecznych tekstów internetowych.
- Formalny język stron internetowych i nieformalny język mediów społecznościowych.
- Search Engine Optimization – dostosowanie tekstu do potrzeb wyszukiwarek.
- Jeśli Twój współpracownik nie wie, o co chodzi, Twój czytelnik też się tego nie dowie – kilka słów o weryfikacji merytorycznej tekstów. Redakcja i korekta.
- Czy nasz tekst odniósł sukces? Jak to sprawdzić – pomocne narzędzia.
Trener:
Anna Miotk – obecnie jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Wcześniej odpowiadała za badania i rozwój produktu oraz wybrane działania marketingowe dla produktu monitoringu internetu. Ma też sześcioletnie doświadczenie w public relations – pracowała w uznanych polskich i sieciowych agencjach PR, realizując projekty dla klientów z sektorów IT, FMCG oraz healthcare. Doktor nauk humanistycznych, tytuł jej rozprawy doktorskiej to „Metody oceny i pomiaru rezultatów działań public relations stosowane w Polsce”. Wcześniej ukończyła socjologię na Uniwersytecie Gdańskim. Wykłada na studiach podyplomowych PR, prowadzi szkolenia dotyczące mierzenia efektów działań public relations; jej kompetencje trenerskie potwierdza certyfikat Szkoły Trenerów House of Skills. Autorka książek „Badania w public relations”, „Skuteczne social media”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga poświęconego mierzeniu działań komunikacyjnych: www.annamiotk.pl.
Książki autorstwa Anny Miotk:
Linki do przykładowych wystąpień:
https://www.youtube.com/watch?v=ThFBljPyGmo
https://www.youtube.com/watch?v=JG0TPWmS8lk
https://www.youtube.com/watch?v=862xUIC8o24
https://www.youtube.com/watch?v=5AQxRs7BlOs
Informacje organizacyjne:
Miejsce: Warszawa
Czas szkolenia: 6 godzin liczonych w systemie akademickim.