Kompetencje menedżerskie
Podczas szkolenia uczestnicy poznają umiejętności najbardziej kluczowe w pracy managera, z naciskiem na te elementy, z którymi najczęściej borykają się managerowie na początku swojej drogi zawodowej w nowej roli.
Uczestnicy:
Szkolenie skierowane jest do managerów, których staż na danym stanowisku nie wynosi więcej niż kilka lat lub którzy mimo wieloletniego stażu nie uczestniczyli dotychczas w szkoleniach z tej tematyki, a chcieliby podbudować swoją praktykę dodatkową wiedzą i uzyskać materiał do dalszego rozwoju. Szkolenie polecane jest także pracownikom, którzy koordynują pracę zespołów projektowych i osobom, które jeszcze nie pełnią roli managera, ale planują ją pełnić w przyszłości.
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy z zakresu ról i narzędzi managerskich, wskazanie najważniejszych wyzwań, które stoją przed managerami w kontekście zarządzania zespołem oraz wskazanie rozwiązań, które czynią te wyzwania łatwiejszym:
- Planowanie i delegowanie zadań jako klucz do skutecznego wejścia w nową rolę
- Komunikacja i jej znaczenie w życiu managera
- Style zarządzania i ich odniesienie do kultury firmy oraz własnych predyspozycji
- Motywowanie pracowników
- Jak sprawić, aby zespół był zgrany, a jego członkowie się rozwijali
Program szkolenia:
Wprowadzenie
- Z czym wiąże się zmiana roli z pracownika szeregowego na rolę managerską
- Główne zadania managera i ich znaczenie
Delegowanie zadań – co można, co warto i dlaczego
Komunikacja w życiu managera:
- Komunikacja wewnątrz zespołu
- Komunikacja na zewnątrz
- Sytuacje trudne – zwolnienia, rozmowy dyscyplinujące, itp. – na co zwrócić uwagę
Jakim chcesz być managerem?
- Style zarządzania – ich plusy i minusy
- Kultura firmy a poszukiwanie własnego stylu
- Manager a przywódca – jak uniknąć pułapki
- Co znajdzie się w Twoim expose?
Motywowanie pracowników
- Czy liczy się tylko kasa? Narzędzia motywacji w pracy managera
- Podstawowe teorie dot. motywacji i odniesienie ich do własnych możliwości w obecnym miejscu pracy
Budowanie zgranego zespołu oraz umożliwienie pracownikom rozwoju
- Fazy życia zespołu oraz fazy rozwoju pracowników w odniesieniu do działań managerskich
- Konflikty w zespole
- Indywidualne podejście do pracowników
Podsumowanie i przygotowanie własnego planu rozwojowego w roli managera.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Skuteczniej i z większą pewnością siebie podejść do tematów delegowania zadań i motywowania pracowników
- Zaplanować politykę informacyjną wewnątrz działu oraz w szerszym otoczeniu
- Prowadzić trudne rozmowy z pracownikami w sposób efektywny
- Rozpoznawać specyficzne etapy ewolucji zespołu oraz poszczególnych pracowników i dopasowywać do nich odpowiednie działania wspierające rozwój
- Zdefiniować swój wiodący styl zarządzania oraz zdecydować na ile przydatne będzie rozwijanie swoich umiejętności w zakresie innych stylów
- Zidentyfikować swoje mocne i słabe strony w roli managera na obecnym etapie i zaplanować plan rozwoju
Prowadząca szkolenie:
Iwona Kucharewicz – konsultantka, trenerka biznesu i właścicielka firmy Randori. Praktyk zarządzania z kilkunastoletnim doświadczeniem. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu i certyfikowana trenerka Heroic Imagination Project. Prowadzi także zajęcia na Uniwersytecie Warszawskim i na Międzynarodowych Studiach Coachingu.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej oraz London School of PR. Specjalizuje się w obszarach związanych z komunikacją i zarządzaniem, w tym wsparciem sytuacji wdrażania zmian w organizacji, a także z psychologią pozytywną w odniesieniu do zagadnień biznesowych (m.in. przywództwo transformacyjne, wzbudzanie w pracownikach motywacji wewnętrznej). Autorka książki „Co z tym szczęściem? Psychologia pozytywna w praktyce”, której misją jest wdrażanie odkryć naukowych z obszaru PP w życiu i biznesie oraz wspieranie w tym jak największego grona osób. Pracowała i prowadziła projekty m.in. dla takich firm i marek, jak: 7milowy, Avon, Integrated Solutions, ITBC Communication, Generali, Gilette, House of Skills, Microsoft, PTE Pioneer, PTK Centertel (Orange), Sagittario, Holding Skarbiec (w tym TFI i PTE), Suzuki Motor Poland, Targi Kielce, Zibi (w tym m.in. praca dla marek Salony Muzyczne Riff i Casio w Polsce).