Co o Polakach może powiedzieć gra komputerowa?

Walor narodowy w grach komputerowych wykorzystywany jako narzędzie marketingowe, tymczasem w świecie coraz większą rolę odgrywają dyskursy nacjonalistyczne i pęcznieją konflikty wywoływane przez zastarzałe narodowe partykularyzmy i resentymenty. Projekt pod kierownictwem dr. hab. Tomasza Majkowskiego z Uniwersytetu Jagiellońskiego dotyczy podjęcia kompleksowych badań nad relacjami między kulturą grania – czyli sposobem, w jaki gry są wytwarzane, dystrybuowane, wykorzystywane i omawiane przez daną społeczność – a kulturą narodową.


Ekspert: Tomasz Majkowski, Uniwersytet Jagielloński

Zapraszamy do odsłuchania audycji:

Emisje audycji:

we wtorki o 12:30 w Akademickim Radiu Kampus

w niedziele o 9:00 w Akademickim Radiu Luz

w poniedziałki o 10 w Studenckim Radiu Żak

w niedziele o 7.30 w Akademickim Radiu Centrum

Projekt Tu Nauka realizowany przez Fundację w ramach programu “Społeczna odpowiedzialność nauki” został dofinansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

Wartość dofinansowania: 250 680 zł

Całkowita wartość projektu: 278 540 zł

Lista tematów oraz linki do odsłuchu znajdują się w zakładce Tu nauka

Scroll to Top