Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego wraz z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego zorganizowały III Ogólnopolską Konferencję Naukową z cyklu Tożsamość nauk o mediach „Rola mediów w edukacji społecznej”.
Była to już trzecia z cyklu debat naukowych poświęconych tożsamości nauk o mediach, organizowanych corocznie, zawsze w czerwcu, w gronie polskich medioznawców – pracowników Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego oraz innych instytutów z Polski i zagranicy o podobnym profilu naukowym. Jej celem była analiza edukacyjnych oddziaływań mediów na społeczeństwo w różnych zakresach, ujmowanych wielowymiarowo, przede wszystkim pod kątem kompetencji poszczególnych grup odbiorców oraz specyfiki nadawców.
Wystąpienia prelegentów były skupione wokół następujących zagadnień:
- historia i obecny stan oddziaływań edukacyjnych różnych typów mediów w Polsce i za granicą; ich formy, natężenie i skuteczność;
- kompetencja medialna poszczególnych grup odbiorców, ich zapotrzebowanie edukacyjne i zdolność do percepcji tego typu programów;
- rola mediów publicznych w zakresie edukacyjnym; diagnoza, postulaty, oce-ny prognostyczne;
- funkcje organów państwowych, instytutów badawczych oraz organizacji po-zarządowych związane z edukacyjnymi oddziaływaniami medialnymi;
- nowoczesne techniki edukacyjne w różnych typach mediów; ich użyteczność, efektywność i kosztochłonność.
Konferencja została dofinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego