Polski? Ogarniam Spotkania z fotografia Redakcja PDF Jestemy na Youtube Jestemy na Facebooku

Szkolenia, które podnoszą Twoje kwalifikacje

Praca dziennikarza online

Cel szkolenia:

Przygotowanie do zmiany trybu pracy na online/pracy jako freelancer.

Zakres szkolenia:

 Działanie i organizacja mediów online – podział mediów, rola w społeczeństwie,
oddziaływanie mediów, struktura i tryb pracy redakcji, prestiż zawodu dziennikarza, procesy
redakcyjne, prawo prasowe, media i PR 24h na dobę, kreowanie newsów,
 Zmiana w kontaktach z PR managerami – skuteczne formy komunikowania, budowanie relacji
służbowych i prywatnych, zasady współpracy, monitoring mediów, PR vs. reklama vs.
propaganda, przekazywanie informacji prasowych, media online vs. PR tradycyjny
 Narzędzia i aplikacje – wizualizacja danych, infografiki, specyfikacje techniczne, copywriting,
aplikacje do współpracy i generowania dodatkowych przychodów
 Internetowe biura prasowe – rodzaje i funkcje press roomów, biuletyny, newslettery, mailing,
zewnętrze źródła informacji prasowych, bazy mediów, kontakty do PR managerów, wirtualne
biura prasowe,
 Social media narzędziem pracy dziennikarzy – Specyfika i cechy social mediów, podwójna rola
mediów społecznościowych, redakcje internetowe, agencje social mediowe, współpraca z
influencerami, rodzaje współpracy, budowanie zasięgów, freelancer / bloger / dziennikarz –
gdzie jest granica?
 Planowanie mediów w kampaniach reklamowych – procesy planowania mediów, reklama
natywna, materiały redakcyjne i storytelling, analiza mediów i publikacji, współpraca nie
tylko reklamowa, patronaty medialne, współpraca z agencjami, promocja w sieci
 Publikacje – schematy konstruowania skutecznych publikacji, struktura i najczęstsze błędy,
klikalne tytuły i wciągające leady, zasady redagowania tekstów i poprawności językowej, style
informacji, wykorzystanie informacji prasowych w procesie komunikacji, spam prasowy,
pozycjonowanie, perspektywa PR i agencji prasowych, budowa własnego bloga lub portalu
informacyjnego
 Etyka dziennikarzy i managerów public relations – standardy i kodeksy, dekalogi, trudności
obydwu zawodów, czarny PR, dziennikarz-PR w jednym, stowarzyszenia branżowe,
zagrożenia dla media relations, dylematy etyczne, prezenty, dobre maniery, etyka w biznesie

Klienci