Szkolenie
Program zajęć
Praca dziennikarza online / zmiana trybu pracy, praca jako freelancer
- Działanie i organizacja mediów online – podział mediów, rola w społeczeństwie, oddziaływanie mediów, struktura i tryb pracy redakcji, prestiż zawodu dziennikarza, procesy redakcyjne, prawo prasowe, media i PR 24h na dobę, kreowanie newsów,
- Zmiana w kontaktach z PR managerami – skuteczne formy komunikowania, budowanie relacji służbowych i prywatnych, zasady współpracy, monitoring mediów, PR vs. reklama vs. propaganda, przekazywanie informacji prasowych, media online vs. PR tradycyjny
- Narzędzia i aplikacje – wizualizacja danych, infografiki, specyfikacje techniczne, copywriting, aplikacje do współpracy i generowania dodatkowych przychodów
- Internetowe biura prasowe – rodzaje i funkcje press roomów, biuletyny, newslettery, mailing, zewnętrze źródła informacji prasowych, bazy mediów, kontakty do PR managerów, wirtualne biura prasowe,
- Social media narzędziem pracy dziennikarzy – Specyfika i cechy social mediów, podwójna rola mediów społecznościowych, redakcje internetowe, agencje social mediowe, współpraca z influencerami, rodzaje współpracy, budowanie zasięgów, freelancer / bloger / dziennikarz – gdzie jest granica?
- Planowanie mediów w kampaniach reklamowych – procesy planowania mediów, reklama natywna, materiały redakcyjne i storytelling, analiza mediów i publikacji, współpraca nie tylko reklamowa, patronaty medialne, współpraca z agencjami, promocja w sieci
- Publikacje – schematy konstruowania skutecznych publikacji, struktura i najczęstsze błędy, klikalne tytuły i wciągające leady, zasady redagowania tekstów i poprawności językowej, style informacji, wykorzystanie informacji prasowych w procesie komunikacji, spam prasowy, pozycjonowanie, perspektywa PR i agencji prasowych, budowa własnego bloga lub portalu informacyjnego
- Etyka dziennikarzy i managerów public relations – standardy i kodeksy, dekalogi, trudności obydwu zawodów, czarny PR, dziennikarz-PR w jednym, stowarzyszenia branżowe, zagrożenia dla media relations, dylematy etyczne, prezenty, dobre maniery, etyka w biznesie
Zwolnienie z VAT: Wszyscy uczestnicy, których szkolenie jest finansowane ze środków publicznych lub ze środków europejskich – zgodnie z treścią art. 43 ust.1 pkt.29 lit.c ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku VAT, proszeni są o dostarczenie stosownego oświadczenia (bądź przesłanie skanu na adres e-mail).
Zgłoszenia przyjmujemy do wyczerpania miejsc, tylko na formularzu zgłoszeniowym. Wpłaty należy dokonywać w terminie 7 dni przed szkoleniem na konto bankowe: Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego 73 1160 2202 0000 0000 3601 7724. Fundacja pobiera opłatę administracyjną w wysokości 20 proc. wartości kursu w przypadku rezygnacji na 5 dni przed szkoleniem. Wysłanie zgłoszenia jest jednoczesną akceptacją tych zasad i podstawą do wystawienia rachunku.
Osoby zainteresowane wystawieniem faktury proszone są o przesłanie danych niezbędnych do jej wystawienia. Więcej informacji: tel. 0 502 825 492. Warsztaty kończą się uzyskaniem certyfikatu.