Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
Nawet najlepiej zarządzane instytucje i organizacje narażone są na ryzyko wystąpienia tzw. sytuacji kryzysowej. Optymalna i regularnie prowadzona profilaktyka pozwala zminimalizować skutki ewentualnego kryzysu. Sytuacja kryzysowa może się zdarzyć w każdej sytuacji. Z reguły są one nieoczekiwane oraz ich przebieg jest gwałtowny. Paradoksalnie, kryzysy dla każdej organizacji są szansą rozwoju, a jednocześnie powodem destrukcji i zniszczeń materialnych, społecznych. Rolą zarządzania kryzysowego jest przewidywanie, zapobieganie i minimalizowanie ich skutków. Sposób, w jaki instytucja reaguje na kryzys determinuje jej przyszły obraz w świadomości poszczególnych grup otoczenia. Celem szkolenia jest przygotowanie do skutecznego i efektywnego zarządzania informacją w sytuacji kryzysowej.
Zarządzanie kryzysem w organizacji – zagadnienia wprowadzające
- Determinanty kryzysu.
- Źródła kryzysów.
- Prewencja kryzysowa.
- Sieć uwarunkowań kryzysu.
- Przesłanki błędów w sytuacji kryzysowej.
Procedura zarządzania w sytuacji kryzysowej
- Działania prewencyjne:
- ocena stopnia narażenia organizacji na kryzys,
- diagnoza obszarów kryzysowych,
- planowanie antykryzysowe i plan antykryzysowy,
- kroki opracowania planu komunikacji kryzysowej,
- pytania do organizacji jako forma przygotowania,
- symulacje kryzysu,
- kształtowanie przyjmowania właściwych postaw w zetknięciu z kryzysem (na różnych szczeblach w strukturach organizacyjnych firmy).
- Działania w fazie kryzysu:
- konstruowanie sztabu antykryzysowego,
- identyfikacja grup docelowych,
- określenie skali kryzysu,
- budowa scenariuszy kryzysu,
- prezentacja jednoznacznego stanowiska organizacji z otoczeniem zewnętrznym,
- komunikacja wewnętrzna w sytuacji kryzysowej (prowadzenie komunikacji z pracownikami, zarządem spółki przez sztab kryzysowy),
- techniki radzenia sobie ze stresem w sytuacji kryzysowej,
- strategie zarządzania w kryzysie.
- Działania pokryzysowe.
Media relations
- Zasdy komunikacji z mediami.
- Media plan kryzysowy.
- Wystąpienia w mediach podczas kryzysu.
dr hab. Dariusz Tworzydło – ekspert z zakresu ekonomii, badań społecznych i public relations. Absolwent UMCS w Lublinie, a także studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, WSB-National Louis University, London School of Public Relations oraz Politechnice Rzeszowskiej. W ramach 2010 -2014 pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 2010-11 pracownik Uniwersytetu Warszawskiego. Prezes zarządu Exacto sp. z o.o. oraz Newsline sp. z o.o. Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Wiceprezes Zarządu Związku Pracodawców „Klastry Polskie”. Obecnie pracownik naukowy Wydziału Dziennikarstwa, informacji i Bibliologii uniwersytetu Warszawskiego
Doradca, trener i konsultant. Prowadzi szkolenia oraz kursy. Wykonuje ekspertyzy i badania marketingowe. Opracowuje strategie public relations i marketingu. Autor ponad 210 artykułów naukowych i publicystycznych, skryptu, prac badawczych oraz książek.
Zwolnienie z VAT: Wszystkich uczestników, których szkolenie jest finansowane ze środków publicznych lub ze środków europejskich – zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt.29 lit.c ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku VAT, proszeni są o dostarczenie stosownego oświadczenia (może być skan wysłany na adres e-mail).
Osoby zainteresowane wystawieniem faktury proszone są o przesłanie danych niezbędnych do jej wystawienia. Więcej informacji: tel. 502 825 492. Warsztaty kończą się uzyskaniem certyfikatu.