Polski? Ogarniam Spotkania z fotografia Redakcja PDF Jestemy na Youtube Jestemy na Facebooku

Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi

Nawet najlepiej zarządzane instytucje i organizacje narażone są na ryzyko wystąpienia tzw. sytuacji kryzysowej. Optymalna i regularnie prowadzona  profilaktyka pozwala zminimalizować skutki ewentualnego kryzysu. Sytuacja kryzysowa może się zdarzyć w każdej sytuacji. Z reguły są one nieoczekiwane oraz ich przebieg jest gwałtowny. Paradoksalnie, kryzysy dla każdej organizacji są szansą rozwoju, a jednocześnie powodem destrukcji i zniszczeń materialnych, społecznych. Rolą zarządzania kryzysowego jest przewidywanie, zapobieganie i minimalizowanie ich skutków. Sposób, w jaki instytucja  reaguje na kryzys determinuje jej przyszły obraz w świadomości poszczególnych grup otoczenia. Celem szkolenia jest przygotowanie do skutecznego i efektywnego zarządzania informacją w sytuacji kryzysowej.

Zarządzanie kryzysem w organizacji – zagadnienia wprowadzające

  1. Determinanty kryzysu.
  2. Źródła kryzysów.
  3. Prewencja kryzysowa.
  4. Sieć uwarunkowań kryzysu.
  5. Przesłanki błędów w sytuacji kryzysowej.

Procedura zarządzania w sytuacji kryzysowej

  1. Działania prewencyjne:
    • ocena stopnia narażenia organizacji na kryzys,
    • diagnoza obszarów kryzysowych,
    • planowanie antykryzysowe i plan antykryzysowy,
    • kroki opracowania planu komunikacji kryzysowej,
    • pytania do organizacji jako forma przygotowania,
    • symulacje kryzysu,
    • kształtowanie przyjmowania właściwych postaw w zetknięciu z kryzysem (na różnych szczeblach w strukturach organizacyjnych firmy).
  1. Działania w fazie kryzysu:
    • konstruowanie sztabu antykryzysowego,
    • identyfikacja grup docelowych,
    • określenie skali kryzysu,
    • budowa scenariuszy kryzysu,
    • prezentacja jednoznacznego stanowiska organizacji z otoczeniem zewnętrznym,
    • komunikacja wewnętrzna w sytuacji kryzysowej (prowadzenie komunikacji z pracownikami, zarządem spółki przez sztab kryzysowy),
    • techniki radzenia sobie ze stresem w sytuacji kryzysowej,
    • strategie zarządzania w kryzysie.
  2. Działania pokryzysowe.

Media relations

  1. Zasdy komunikacji z mediami.
  2. Media plan kryzysowy.
  3. Wystąpienia w mediach podczas kryzysu.

dr hab. Dariusz Tworzydło – ekspert z zakresu ekonomii, badań społecznych i public relations. Absolwent UMCS w Lublinie, a także studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, WSB-National Louis University, London School of Public Relations oraz Politechnice Rzeszowskiej. W ramach 2010 -2014 pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 2010-11 pracownik Uniwersytetu Warszawskiego. Prezes zarządu Exacto sp. z o.o. oraz Newsline sp. z o.o. Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Wiceprezes Zarządu Związku Pracodawców „Klastry Polskie”. Obecnie pracownik naukowy Wydziału Dziennikarstwa, informacji i Bibliologii uniwersytetu Warszawskiego

Doradca, trener i konsultant. Prowadzi szkolenia oraz kursy. Wykonuje ekspertyzy i badania marketingowe. Opracowuje strategie public relations i marketingu. Autor ponad 210 artykułów naukowych i publicystycznych, skryptu, prac badawczych oraz książek.

Zwolnienie z VAT:  Wszystkich uczestników, których szkolenie jest finansowane ze środków publicznych lub ze środków europejskich – zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt.29 lit.c ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku VAT, proszeni są o dostarczenie stosownego oświadczenia (może być skan wysłany na adres e-mail).

Osoby zainteresowane wystawieniem faktury proszone są o przesłanie danych niezbędnych do jej wystawienia. Więcej informacji: tel. 502 825 492. Warsztaty kończą się uzyskaniem certyfikatu.

Regulamin

  1. Formularz zgłoszeniowy - Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
  2. (wymagane)
  3. (wymagane)
  4. (wymagane)
  5. (wymagany poprawny adres email)
  6. (wymagane)
  7. (wymagane)
  8. Wyrażam zgodę na wprowadzenie do bazy i przetwarzanie moich danych osobowych w związku z powyższym szkoleniem.
  9. Wyrażam zgodę na wprowadzenie do bazy i przetwarzanie moich danych osobowych w celu informowania mnie o szkoleniach i usługach oferowanych przez Fundację FSD w Warszawie zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926) oraz oświadczam, że zostałem poinformowany o przetwarzaniu moich danych przez Administratora danych osobowych Fundację na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego z siedzibą w Warszawie przy ul. Bednarskiej 2/4 lok. 15, o prawie wglądu do moich danych oraz ich poprawienia, a także o dobrowolności podania moich danych.
  10. Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Fundacji FSD i akceptuję jego postanowienia.