Storytelling w biznesie (online)
STORYTELLING DROGĄ DO RELACJI Z KLIENTEM I SKUTECZNEJ SPRZEDAŻY
Storytelling jest dla Ciebie jeżeli:
Jesteś przedstawicielem handlowym lub przedsiębiorcą
Dążysz do skutecznej sprzedaży
Chcesz poznać realne potrzeby swoich klientów
Dlaczego to szkolenie pomoże Ci zbudować skuteczną relację z klientem oraz zwiększyć sprzedaż?
- pierwsze dwa moduły poświęcone są wyczerpującej analizie potrzeb widowni,
- uczysz się korzystać ze storytellingu na każdym stadium świadomości klienta,
- rozpoznajesz elementy historii szczególnie istotne z punktu widzenia potrzeb Twojej widowni,
- Poznajesz wady i zalety korzystania z różnych rodzajów historii w procesie sprzedaży
- Pracujesz na case studies dopasowanych do Twoich potrzeb oraz specyfiki Twojego zawodu
Dla kogo?
Szkolenie to powstało z myślą o przedsiębiorcach, przedstawicielach handlowych i innych osobach, do których codziennych obowiązków należą: sprzedaż, rozmowy z klientami oraz budowanie z nimi relacji. Jest ono przewidziane zarówno dla osób, które dopiero od niedawna zajmują się sprzedażą, jak również dla bardziej doświadczonych sprzedawców, chcących poprawić swoją skuteczność komunikacji z klientami, a przez to zwiększyć przychody ze sprzedaży. Jest ono zalecane osobom, które chciałyby bardziej świadomie wykorzystać social media w relacji z klientami, w tym także w odniesieniu do poszczególnych stanów świadomości klienta
Szkolenie to jest adresowane do osób, które zdają sobie sprawę, że ich biznesowa/zawodowa skuteczność jest uzależniona od umiejętności komunikacji z klientem oraz przedstawienia mu rozwiązania jego rzeczywistego problemu. Nawet najlepszy produkt niedopasowany do potrzeb klienta, bądź też przedstawiony w sposób nieuwzględniający tych potrzeb, nie obroni się sam.
Jeśli chcesz skutecznie wykorzystywać storytelling do budowania relacji z klientami i w następstwie tego sprzedaży, niezależnie od poziomu świadomości klienta, to szkolenie jest dla CIEBIE!
Korzyści
Praca metodą piramidy przemówień – autorskim narzędziem prowadzącej, polega na zrozumieniu zależności pomiędzy różnymi elementami przemówienia/komunikatu i umiejętnym ich wykorzystaniu.
Podejście to zapewnia korzyści:
- Klarowność celu,
- Spersonalizowany przekaz dopasowany do potrzeb konkretnego audytorium,
- Spójność opowiedzianej historii z celem oraz osobą mówcy Szczegółowe korzyści obejmują natomiast:
- Zwiększenie skuteczności działań biznesowych poprzez szczegółową analizę potrzeb widowni/odbiorcy,
- Zwiększenie skuteczności działań sprzedażowych poprzez precyzyjne sformułowanie konfliktu w historii i dopasowanie go do widowni,
- Zwiększenie skuteczności działań sprzedażowych poprzez dobór historii bohatera, z którym klient może się utożsamić,
- Zwiększenie klarowności historii poprzez zastosowanie modelu bajki,
- Zwiększenie klarowności historii poprzez zastosowanie czytelnych struktur storytellingu,
- Zwiększenie skuteczności komunikatu poprzez dopasowanie historii do stanu świadomości klienta,
- Poznanie i umiejętność wykorzystania różnych rodzajów historii biznesowych, wraz z omówieniem ich wad i zalet,
- Umiejętność gromadzenia historii własnych i klientów,
- Umiejętność wykorzystania historii w rozmowie diagnozującej potrzeby klienta
Dowiedz się więcej z podcastu.
PROGRAM SZKOLENIA
Pierwszy dzień szkolenia
- Jak zacząć pracę z historią
- Piramida przemówień – rola storytellingu
- Pytania “dlaczego?” i “po co?”
- Rdzeń historii – cel ogólny i szczegółowy
- Akronim PEWNI
- Akronim PEWNI w storytellingu – case study
- Historia dopasowana do widowni/odbiorcy
- Klient – kim jest?
- Klient – akronim PEWNI
- Klient – 4 pozostałe obszary identyfikacji
- Rozmowa diagnozująca potrzeby – przykładowe pytania
- Storytelling w rozmowie diagnozującej potrzeby – case study
- Praca z samą historią
- Cztery składniki storytellingu
- Tabela ułatwiająca gromadzenie i zapisywanie historii
- Temperatura konfliktu
- Model bajki – wraz z case study
- Struktura STAR i newralgiczne momenty
Drugi dzień szkolenia
- Bohater historii
- Archetypy bohatera- opracowanie własne przez uczestników
- Archetyp bohatera w analizie potrzeb – case study
- Ja jako bohater historii – case study
- Storytelling w ścieżce zakupowej klienta
- Stany świadomości klienta
- Case study – ścieżka zakupowa klienta
- Stany świadomości – historia inspiracyjna (z uwzględnieniem social media)
- Stany świadomości – historia informacyjna (z uwzględnieniem social media)
Historia sprzedażowa
- Miejsce historii sprzedażowej według stanów świadomości
- Ja opowiadam historię klienta
- Burza mózgów – wady i zalety – praca grupowa
- Klient sam opowiada swoją historię
- Burza mózgów – wady i zalety – praca grupowa
- Końcowe wnioski, wyjaśnienie wątpliwości
Więcej informacji w strefie wiedzy