Redagowanie stron internetowych
Szkolenie „Redagowanie stron internetowych”, to obowiązkowy kurs nie tylko dla pracowników, którzy korzystają z Internetu w bardziej zaawansowany sposób, ale także dla tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej o tworzeniu stron i tekstów w Internecie.
Dla kogo:
– dla prowadzących serwisy internetowe
– dla działów public relations oraz marketingu
Cele szkolenia:
Szkolenie stanowi kompleksowe wprowadzenie do tematu redakcji stron internetowych. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do redagowania stron internetowych w sposób atrakcyjny dla odbiorców i dający gwarancję na skuteczne pozyskiwanie ruchu na stronie.
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
– określić optymalne dla konkretnych celów typy treści,
– zredagować materiał odpowiednio do potrzeb strony,
– zapewnić szeroką dystrybucję tekstów na stronie,
– korzystając z odpowiednich narzędzi monitorować skuteczność prowadzonych działań.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie – komunikacja online 2017
– kto walczy o uwagę odbiorców, jak ewoluował tradycyjny model komunikacji, jak internet, social
media i wyszukiwarki zmieniły model konsumpcji treści
2. Główne wyzwania w komunikacji online:
– pozyskanie i utrzymanie uwagi, wieloplatformowość, „pierwsza strona”,
– typy tekstów stosowanych w Internecie: tekst na stronę www, notka na bloga, artykuł ekspercki, newsletter, teksty w mediach społecznościowych, teksty w reklamie internetowej, landing pages, informacja prasowa, notka prasowa, teksty do mediów społecznościowych; zasady tworzenia każdego z typów tekstów
3. Skąd się bierze ruch online?
4. Materiał nie znaczy tekst
– specyfika internetu jako medium, nowatorskie formy materiałów w internecie, kluczowe aspekty
pracy redakcyjnej nad materiałem
5. Użyteczność – czyli dlaczego istnieją złote zasady tworzenia serwisów
6. Elementy SEO w tekście online
7. Warsztat: Uczestnicy pracują indywidualnie opracowując pod kątem SEO przygotowane przez prowadzącą
teksty
8. Czym żyją społeczności?
– społeczności jako źródło ruchu, najbardziej społecznościowo nośne tematy, dynamika roznoszenia tekstów
online, narzędzia do mierzenia skuteczności działań online
9. Kluczowa wartość – zaangażowanie
– jak wspomagać zaangażowanie odbiorców, jak zachęcać do aktywności, jak monitorować zaangażowanie
10. Warsztat: Uczestnicy otrzymują zestaw 8 tematów, z których mają za zadanie wybrać najbardziej nośne i
dopracować je pod względem zaangażowania
11. Mierzenie działań online
12. Warsztat: Uczestnicy otrzymują wyniki strony (anonimowej) i mają za zadanie określić jej kondycję. Praca w
grupach, omówienie wspólne
Trener:
Katarzyna Szpor
Pracę w branży internetowej zaczynała w 2007 r. od prowadzenia serwisów turystycznych w Gazeta.pl. Od 2010 r. szefowała zespołowi social media, a od 2011 r. również zespołowi społeczności Gazeta.pl. Od 2012 r. współtworzyła serwis natemat.pl, w którym odpowiadała m.in. za butik reklamy natywnej. Współpracuje z m.in.: Agorą, Edipresse, Burdą, Wirtualną Polską, instytucjami (MSZ) oraz markami.
Zwolnienie z VAT: Wszystkich uczestników, których szkolenie jest finansowane ze środków publicznych lub ze środków europejskich – zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt.29 lit.c ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku VAT, proszeni są o dostarczenie stosownego oświadczenia (może być skan wysłany na adres e-mail).
Zgłoszenia przyjmujemy do wyczerpania miejsc, tylko na formularzu zgłoszeniowym. Wpłaty należy dokonywać w terminie 7 dni przed szkoleniem na konto bankowe: Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego 73 1160 2202 0000 0000 3601 7724. Fundacja pobiera opłatę administracyjną w wysokości 20 proc. wartości kursu w przypadku rezygnacji na 5 dni przed szkoleniem. Wysłanie zgłoszenia jest jednoczesną akceptacją tych zasad i podstawą do wystawienia rachunku.
Osoby zainteresowane wystawieniem faktury proszone są o przesłanie danych niezbędnych do jej wystawienia. Więcej informacji: tel. 0 502 825 492. Warsztaty kończą się uzyskaniem certyfikatu.