Redagowanie stron internetowych
Anna Miotk – ekspert specjalizujący się w mierzeniu skuteczności działań komunikacji biznesowej (marketing, PR, social media), strateg komunikacji. Certyfikat trenera uzyskała w Szkole Trenerów House of Skills. Wykłada na studiach podyplomowych PR, prowadzi szkolenia dotyczące mierzenia efektów działań public relations, komunikacji, social media.
Wprowadzenie
- Specyfika odbioru tekstów internetowych
- Optymalizacja treści pod wyszukiwarki – podstawy ważne dla piszących
- Ogólne zasady tworzenia i redagowania tekstów do internetu
Nasz czytelnik
- Dla kogo piszemy?
- Charakteryzowanie odbiorcy tekstów
- Jak się dowiedzieć, kto czyta nasze teksty?
Różne typy tekstów internetowych i zasady ich tworzenia:
- artykuł na stronę www
- notka na bloga
- artykuł ekspercki
- newsletter
- teksty w mediach społecznościowych
- teksty w reklamie internetowej,
- strony docelowe (landing pages)
- informacja prasowa i notka prasowa
- teksty do mediów społecznościowych
Różne style pisania tekstów
- Styl formalny i nieformalny
- Rodzaj stylu a stosowany kanał komunikacji
Elementy storytellingu
- Elementy storytellingu
- Bohaterowie
- Konflikt, czyli dzieje się!
- Archetypy
- Techniki narracyjne
- Stosowanie części mowy
- Stosowanie wybranych konstrukcji zdań
- Figury językowe
- Liczby
- Inne przykłady
- Mechanizmy psychologiczne
Narzędzia internetowego copywritera
- System CMS (WordPress)
- Sprawdzanie zrozumiałości tekstu (Jasnopis)
- Dostosowanie tekstu pod kątem SEO (wtyczki systemów CMS)
- Tworzenie materiałów graficznych (Canva, Infogram)
Jak sprawdzić, czy nasz tekst odniósł sukces?
- Różne typy narzędzi mierzących internetową publiczność – analityka webowa, analityka social media, wewnętrzne narzędzia analityczne np. twórców newsletterów.
- Najważniejsze wskaźniki sukcesu tekstu
- Wybór najbardziej skutecznych kanałów dystrybucji
Metody:
- Prezentacja
- Przykłady z życia firm
- Dyskusja
- Filmy
- Ćwiczenia grupowe i indywidualne
Informacje organizacyjne:
Termin: 9 grudnia 2022
Miejsce: on-line
Czas szkolenia: 7 godzin liczonych w systemie akademickim
Koszt: 620 zł (jest to cena netto/brutto) obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe.
Zgłoszenia przyjmujemy do wyczerpania miejsc, tylko na formularzu zgłoszeniowym. Wpłaty należy dokonywać w terminie 14 dni od zgłoszenia na szkolenie na konto bankowe: Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego 73 1160 2202 0000 0000 3601 7724. Fundacja pobiera opłatę administracyjną w wysokości 10 proc. wartości kursu w przypadku rezygnacji z warsztatów do 14 dni przed ich rozpoczęciem, gdy jest to krótszy termin opłata wynosi 25 proc. wartości kursu. Wysłanie zgłoszenia jest jednoczesną akceptacją tych zasad i podstawą do wystawienia rachunku.
Osoby zainteresowane wystawieniem faktury proszone są o przesłanie danych niezbędnych do jej wystawienia. Więcej informacji: tel. 0 502 825 492. Warsztaty kończą się uzyskaniem certyfikatu.