Redagowanie biuletynów firmowych

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów marketingu, komunikacji i PR oraz pozostałych działów przygotowujących  biuletyny firmowe.

Uczestnicy szkolenia będą:

  • potrafili określić cele, jakie biuletyn ma spełniać w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej;
  • samodzielnie przygotować treść artykułu, który miałby zostać opublikowany w biuletynie w wersji papierowej i elektronicznej;
  • zaplanować pracę zespołu redakcyjnego, stworzyć plan projektu

 Program szkolenia:

1. Planowanie numeru biuletynu (dobór materiału, co na pierwszej, drugiej stronie i na kolejnych)

2. Działy stałe (co powinno się znaleźć w każdym numerze)

3. Redagowanie tekstów (w wersji elektronicznej) nadesłanych przez wydawcę

4. Profesjonalna korekta tekstów w wersji elektronicznej (pierwsza korekta) i na wydruku (druga korekta)

5. Propozycje tytułów tekstów i leadów, podpisów pod zdjęcia

6. Szkolenie dla zespołu redakcyjnego (poprawność językowa, sposoby redagowania, style dziennikarskie)

5. Budowa i zawartość biuletynu:

  • działy stałe, elementy zmienne, rubryki o różnej randze, wartości firmy,
  • szpigiel, czyli struktura biuletynu (część gorąca, część zimna, proporcje części szpigla zależnie od hierarchii tematów i ważności spraw w danym okresie). Wydania specjalne.

6. Makieta i projekt graficzny:

Koncepcja redakcyjna w strategii komunikacji

  • Jak dobrać formę względem funkcji biuletynu – przegląd gatunków prasowych
  • Wyznaczenie rubryk stałych i elementów zmiennych

7. Efektywna praca nad biuletynem, redagowanie biuletynu

Praca nad tekstem:

  • Wybór tematu: zainteresowanie czytelnika a realizacja strategii komunikacji
  • Skuteczny research – jak szybko zdobyć i sprawdzić informacje
  • Faza koncepcyjna tekstu: konspekt, szkic, mapa myśli
  • Struktura tekstu: tytuł, lead (lid), rozwinięcie (body), dodatkowe informacje (background)
  • Tajniki atrakcyjności tekstu: kiedy tytuł jest intrygujący a lead wprowadza w ciekawą treść?
  • Korekta: podstawowe reguły poprawności językowej i stylistycznej, etykieta językowa
  • Pierwsze przykazanie: nie spamuj
  • Ustalenie częstotliwości wysyłki

Prowadzący szkolenie:

Teresa Kruszona – absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Z wykształcenia, zawodu i zamiłowania polonistka, od 33 lat zajmująca się poprawnością językową; jej specjalnością są sposoby redagowania tekstów i ortografia. Rozpoczynała pracę jako korektorka w „Życiu Warszawy”, a w roku 1989 związała się z „Gazetą Wyborczą”. Była tam korektorem, redaktorem oraz szefem działu Rynek „Gazety Stołecznej”. Teraz jestem redaktorem sekretariatu redakcji, odpowiada za pierwszą i drugą stronę „Gazety Wyborczej” oraz jej język. Udziela internautom porad na temat języka polskiego w portalu Gazeta.pl. Współtworzony przez nią cykl artykułów „Polski dla Polaków”, towarzyszący kolekcji słowników języka polskiego „Gazety”, dostał nagrodę w konkursie „World Young Reader Prize” organizowanym przez Światowy Związek Prasy (WAN) z Paryża skupiający wydawców i redaktorów ze 102 krajów świata. W kolekcji tej ukazał się tom „Ortografia i nie tylko…” jej autorstwa. Prowadzi szkolenia z poprawności językowej, redagowania tekstów oraz kultury języka dla redaktorów, dziennikarzy i tłumaczy. Jest członkiem Komisji Ortograficzno-Onomastycznej przy Radzie Języka Polskiego przy Prezydium PAN.

Zwolnienie z VAT:  Wszystkich uczestników, których szkolenie jest finansowane ze środków publicznych lub ze środków europejskich – zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt.29 lit.c ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku VAT, proszeni są o dostarczenie stosownego oświadczenia (może być skan wysłany na adres e-mail).

Zgłoszenia przyjmujemy do wyczerpania miejsc, tylko na formularzu zgłoszeniowym. Wpłaty należy dokonywać w terminie 7 dni przed szkoleniem na konto bankowe: Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego 73 1160 2202 0000 0000 3601 7724. Fundacja pobiera opłatę administracyjną w wysokości 20 proc. wartości kursu w przypadku rezygnacji na 5 dni przed szkoleniem. Wysłanie zgłoszenia jest jednoczesną akceptacją tych zasad i podstawą do wystawienia rachunku.

Osoby zainteresowane wystawieniem faktury proszone są o przesłanie danych niezbędnych do jej wystawienia. Więcej informacji: tel. 0 502 825 492. Warsztaty kończą się uzyskaniem certyfikatu.

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG SZKOLENIOWYCH PRZEZ FUNDACJĘ FSD

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 922)
Fundacja FSD, pełna nazwa: Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego z siedzibą w Warszawie przy ul. Bednarskiej 2/4, kod pocztowy: 00-310, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0058833943. NIP: 521-32-36-597
Regulamin – niniejszy Regulamin, dostępny pod adresem: http://www.fsd.edu.pl w którym zamieszczane są oferty Szkoleń  oraz, poprzez który Uczestnik dokonuje zgłoszenia do udziału w Szkoleniu
Siła wyższa – oznacza nagłe i niespodziewane zdarzenie, niezależne od woli Stron Umowy, czyniące wykonanie Umowy czasowo albo zupełnie niemożliwym, któremu nie można zapobiec, ani przeciwdziałać przez zachowanie należytej staranności, przejawy siły wyższej mogą obejmować, ale nie są ograniczone do takich zdarzeń, jak ogień, trzęsienie ziemi, powódź, embargo, wojna, akty sabotażu, pod warunkiem, że zarówno strajki, jak również lokaut pracowników Strony nie stanowią zdarzenia siły wyższej dla tej Strony, Strona obciążona taką siłą wyższą powinna w porę zawiadomić na piśmie o takim zdarzeniu drugą Stronę i powinna podjąć starania, aby uniknąć lub usunąć przyczynę, a także wznowić wykonanie Umowy
Strony – Usługobiorca oraz Fundacja FSD
Szkolenie – usługa szkoleniowa z określonej dziedziny realizowana przez Fundację FSD mająca na celu przedstawienie odbiorcom tej usługi – Uczestnikom, określonej wiedzy
Uczestnik – osoba fizyczna zgłoszona do udziału w Szkoleniu przez Usługobiorcę, jak również sam Usługobiorca, gdy dokonuje zgłoszenia samego siebie do udziału w Szkoleniu
Umowa – umowa zawarta za pośrednictwem Serwisu pomiędzy Usługobiorcą a fundacją FSD, której przedmiotem jest udział w Szkoleniu, której treść stanowią w szczególności postanowienia niniejszego Regulaminu, jak również szczegółowe informacje o danym Szkoleniu znajdujące się w Serwisie
Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, której kodeks cywilny przyznaje osobowość prawną, dokonująca zgłoszenia do udziału w Szkoleniu, przy czym Usługobiorca może być również Uczestnikiem

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Regulamin świadczenia usług Fundacji FSD z siedzibą w Warszawie określa zasady sprzedaży Szkoleń poprzez transakcje on-line przeprowadzane za pośrednictwem Serwisu prowadzonego pod adresem: http://www.fsd.edu.pl
  2. Organizatorem Szkoleń jest Fundacja FSD.
  3. Sprzedaż Szkoleń za pośrednictwem Serwisu odbywa się poprzez zawarcie Umowy na odległość, pomiędzy Fundacją FSD a Usługobiorcą.
  4. Usługobiorca oraz Uczestnik Szkolenia mogą być tą samą osobą.
  5. Tematyka oraz dokładny harmonogram Szkoleń prezentowany jest w
Serwisie.
  1. Zamieszczone za pośrednictwem Serwisu informacje o organizowanych Szkoleniach stanowią ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
  2. Fundacja FSD oświadcza, że podejmuje należyte starania, aby:
    • Szkolenia prowadzone były przez osoby posiadające odpowiednią wiedzę, doświadczenie, kwalifikacje, niezbędne do przekazania wiedzy odnoszącej się do zakresu danego Szkolenia,
    • dostarczyć Uczestnikowi odpowiednio opracowane materiały szkoleniowe związane z tematem danego Szkolenia, certyfikat udziału w szkoleniu.
  3. Fundacja FSD nie ponosi odpowiedzialności za stan zadowolenia Uczestnika z tytuły jego uczestnictwa w Szkoleniu W związku z powyższym ani Usługobiorca ani Uczestnik Szkolenia nie mogą kierować roszczeń we wskazanym powyżej zakresie, a w szczególności odstąpić od zapłaty ceny za Szkolenie, żądać zmniejszenia ceny czy domagać się jej zwrotu w przypadku dokonanej przedpłaty.

§ 2 Warunki uczestnictwa

  1. Zawarcie Umowy następuje przez zgłoszenie uczestnictwa w Szkoleniu, po przez przesłanie on-line wypełnionego formularza zgłoszeniowego umieszczonego w Serwisie zawierającego szczegółowe dane Usługobiorcy oraz Uczestnika Szkolenia.
  2. Z chwilą wysłania zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, Umowę uznaje się za zawartą. Treść zawartej Umowy stanowią w szczególności postanowienia niniejszego Regulaminu oraz wszelkie informacje zamieszczone w programie danego Szkolenia, który został udostępniony w Serwisie.
  3. W przypadku braku osiągnięcia minimalnej liczby zarejestrowanych uczestników (minimalna liczba uczestników dla każdego z organizowanych Szkoleń może się różnić) na 5 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, Fundacja FSD zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia. W takim wypadku Uczestnicy otrzymają niezwłocznie powiadomienie drogą elektroniczną o odwołaniu Szkolenia oraz zwrot ceny, jeżeli została dokonana przedpłata.

§ 3 Koszty

  1. Cena udziału jednego Uczestnika w Szkoleniu jest podawana każdorazowo za pośrednictwem Serwisu.
  2. Cena, o której mowa w ust. 1, obejmuje udział w Szkoleniu jednego Uczestnika, pakiet materiałów, certyfikat potwierdzający udział w Szkoleniu oraz świadczone na rzecz Uczestnika usługi cateringowe, jeżeli zostały przewidziane w programie Szkolenia.
  3. Cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania ani dojazdu Uczestnika do miejsca organizacji szkolenia.

§ 4 Odstąpienie od umowy

  1. Usługobiorca może odstąpić od Umowy bez poniesienia jakichkolwiek kosztów, w tym zapłaty ceny, w terminie do 7 dni przed Szkoleniem. Rezygnacja jest możliwa tylko i wyłącznie poprzez przesłanie wiadomości zawierającej oświadczenie o odstąpieniu na adres poczty elektronicznej: szkolenia@fsd.edu.pl
  2. Rezygnacja z udziału w Szkoleniu w terminie późniejszym, niż wskazany w ust. 1, wiąże się z koniecznością zapłaty całości ceny w wysokości wskazanej w Serwisie.
  3. Nieobecność Uczestnika na Szkoleniu bez uprzedniego odstąpienia od Umowy, zgodnie z trybem wskazanym w ust. 1, nie zwalnia Usługobiorcy z obowiązku zapłaty ceny, o której mowa w § 4 ust. 1 Regulaminu.
  4. Po skutecznym odstąpieniu od Umowy, zgodnie z trybem wskazanym w ust. 1, Uczestnik zostaje niezwłocznie skreślony z listy uczestników Szkolenia i w przypadku, gdy jest do tego uprawniony, otrzymuje zwrot zapłaconej ceny za Szkolenie na podany przez siebie numer rachunku bankowego.
  5. Usługobiorca może przekazać prawo uczestnictwa w Szkoleniu osobie trzeciej bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

§ 5 Postanowienia końcowe

  1. Fundacja FSD zastrzega sobie prawo do dokonywania w każdym czasie zmian w niniejszym Regulaminie
  2. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Fundacją FSD a Uczestnikiem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Fundacji FSD.
  1. Elektroniczny formularz zgłoszeniowy - Redagowanie biuletynów firmowych
  2. (wymagane)
  3. (wymagane)
  4. (wymagane)
  5. (wymagany poprawny adres email)
  6. (wymagane)
  7. (wymagane)
 

WDIiB

Fundacja Szkolnictwo Dziennikarskie
działająca we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
ul. Bednarska 2/4, lok. 15, 00-310 Warszawa, tel. 22 55 23 924, fundacja@fsd.edu.pl

Charakterystyka i opis Fundacji | Sprawozdania z działalności Fundacji | Statut Fundacji | Zarząd Fundacji | Referencje