Redagowanie biuletynów firmowych

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów marketingu, komunikacji i PR oraz pozostałych działów przygotowujących  biuletyny firmowe.

Uczestnicy szkolenia będą:

  • potrafili określić cele, jakie biuletyn ma spełniać w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej;
  • samodzielnie przygotować treść artykułu, który miałby zostać opublikowany w biuletynie w wersji papierowej i elektronicznej;
  • zaplanować pracę zespołu redakcyjnego, stworzyć plan projektu

 Program szkolenia:

1. Planowanie numeru biuletynu (dobór materiału, co na pierwszej, drugiej stronie i na kolejnych)

2. Działy stałe (co powinno się znaleźć w każdym numerze)

3. Redagowanie tekstów (w wersji elektronicznej) nadesłanych przez wydawcę

4. Profesjonalna korekta tekstów w wersji elektronicznej (pierwsza korekta) i na wydruku (druga korekta)

5. Propozycje tytułów tekstów i leadów, podpisów pod zdjęcia

6. Szkolenie dla zespołu redakcyjnego (poprawność językowa, sposoby redagowania, style dziennikarskie)

5. Budowa i zawartość biuletynu:

  • działy stałe, elementy zmienne, rubryki o różnej randze, wartości firmy,
  • szpigiel, czyli struktura biuletynu (część gorąca, część zimna, proporcje części szpigla zależnie od hierarchii tematów i ważności spraw w danym okresie). Wydania specjalne.

6. Makieta i projekt graficzny:

Koncepcja redakcyjna w strategii komunikacji

  • Jak dobrać formę względem funkcji biuletynu – przegląd gatunków prasowych
  • Wyznaczenie rubryk stałych i elementów zmiennych

7. Efektywna praca nad biuletynem, redagowanie biuletynu

Praca nad tekstem:

  • Wybór tematu: zainteresowanie czytelnika a realizacja strategii komunikacji
  • Skuteczny research – jak szybko zdobyć i sprawdzić informacje
  • Faza koncepcyjna tekstu: konspekt, szkic, mapa myśli
  • Struktura tekstu: tytuł, lead (lid), rozwinięcie (body), dodatkowe informacje (background)
  • Tajniki atrakcyjności tekstu: kiedy tytuł jest intrygujący a lead wprowadza w ciekawą treść?
  • Korekta: podstawowe reguły poprawności językowej i stylistycznej, etykieta językowa
  • Pierwsze przykazanie: nie spamuj
  • Ustalenie częstotliwości wysyłki

Prowadzący szkolenie:

Teresa Kruszona – absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Z wykształcenia, zawodu i zamiłowania polonistka, od 33 lat zajmująca się poprawnością językową; jej specjalnością są sposoby redagowania tekstów i ortografia. Rozpoczynała pracę jako korektorka w „Życiu Warszawy”, a w roku 1989 związała się z „Gazetą Wyborczą”. Była tam korektorem, redaktorem oraz szefem działu Rynek „Gazety Stołecznej”. Teraz jestem redaktorem sekretariatu redakcji, odpowiada za pierwszą i drugą stronę „Gazety Wyborczej” oraz jej język. Udziela internautom porad na temat języka polskiego w portalu Gazeta.pl. Współtworzony przez nią cykl artykułów „Polski dla Polaków”, towarzyszący kolekcji słowników języka polskiego „Gazety”, dostał nagrodę w konkursie „World Young Reader Prize” organizowanym przez Światowy Związek Prasy (WAN) z Paryża skupiający wydawców i redaktorów ze 102 krajów świata. W kolekcji tej ukazał się tom „Ortografia i nie tylko…” jej autorstwa. Prowadzi szkolenia z poprawności językowej, redagowania tekstów oraz kultury języka dla redaktorów, dziennikarzy i tłumaczy. Jest członkiem Komisji Ortograficzno-Onomastycznej przy Radzie Języka Polskiego przy Prezydium PAN.

Zwolnienie z VAT:  Wszystkich uczestników, których szkolenie jest finansowane ze środków publicznych lub ze środków europejskich – zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt.29 lit.c ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku VAT, proszeni są o dostarczenie stosownego oświadczenia (może być skan wysłany na adres e-mail).

Zgłoszenia przyjmujemy do wyczerpania miejsc, tylko na formularzu zgłoszeniowym. Wpłaty należy dokonywać w terminie 7 dni przed szkoleniem na konto bankowe: Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego 73 1160 2202 0000 0000 3601 7724. Fundacja pobiera opłatę administracyjną w wysokości 20 proc. wartości kursu w przypadku rezygnacji na 5 dni przed szkoleniem. Wysłanie zgłoszenia jest jednoczesną akceptacją tych zasad i podstawą do wystawienia rachunku.

Osoby zainteresowane wystawieniem faktury proszone są o przesłanie danych niezbędnych do jej wystawienia. Więcej informacji: tel. 0 502 825 492. Warsztaty kończą się uzyskaniem certyfikatu.

  1. Elektroniczny formularz zgłoszeniowy - Redagowanie biuletynów firmowych
  2. (wymagane)
  3. (wymagane)
  4. (wymagane)
  5. (wymagany poprawny adres email)
  6. (wymagane)
  7. (wymagane)
 

WDIiB

Fundacja Szkolnictwo Dziennikarskie
działająca we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
ul. Bednarska 2/4, lok. 15, 00-310 Warszawa, tel. 22 55 23 924, fundacja@fsd.edu.pl

Charakterystyka i opis Fundacji | Sprawozdania z działalności Fundacji | Statut Fundacji | Zarząd Fundacji | Referencje