Polski? Ogarniam Spotkania z fotografia Redakcja PDF Jestemy na Youtube Jestemy na Facebooku

Konferencja naukowa “Logistyka i administrowanie mediami”

Fundacja wspólnie z Instytutem Dziennikarstwa UW zorganizowała konferencję naukową “Logistyka i administrowanie mediami”. Konferencja odbyła się w sali Senatu Pałacu Kazimierzowskiego, na terenie Kampusu Głównego UW.

W związku z  radykalnymi zmianami  technologiczno-organizacyjnymi w mediach w Instytucie Dziennikarstwa UW został uruchomiony nowy kierunek studiów – logistyka mediów (LM). Fakt ten determinuje potrzebę określenia tożsamości logistyki mediów., w szczególności zaś zdefiniowania zakresu prac badawczych i edukacji w ramach tej dyscypliny.

header

Tematyka konferencji obejmuje zakres fundamentalnych, nieodwracalnych zmian w życiu społecznym, a szczególnie w kwestiach globalnej komunikacji, personalizacji, komercjalizacji oraz bezpieczeństwa, spowodowanych postępującą ekspansją technologii informacyjnych w mediach.

Współcześnie szczególnie ważną specjalnością w ramach nauk o mediach są technologie informacyjne. Za Heinzem Heckhausen, przyjęto podstawowe elementy LM:

Zapewne obszar badawczy i edukacyjny logistyki mediów, ze względu na jej interdyscyplinarny charakter, będzie budził wiele kontrowersji w przyjęciu ostatecznego (oddalającego się jak horyzont) kształtu tożsamości tego kierunku. Jednak logistyka mediów pomimo trudnej do pogodzenia w niej koegzystencji metod inżynierskich i nauk społecznych zapewnia sobie trwałą obecność w świecie pracy dziennikarskiej.

Nigdy już warsztat pracy dziennikarza nie będzie pozbawiony technologii informacyjnych. To właśnie nowe technologie, wymagające nowych rozwiązań organizacyjnych i metod zarządzania, a także stały, innowacyjny charakter przedsiębiorstw mediowych, są dynamicznymi kryteriami określającymi tożsamość logistyki mediów jako nowej dyscypliny naukowej.

Tematyka konferencji:

  1. Kompetencje technologiczne twórcy produktów medialnych – zakres edukacji.
  2. Nowe technologie w produkcji TV.
  3. Nowe technologie w produkcji radiowej.
  4. Nowe technologie w produkcji mediów drukowanych.
  5. Dziennikarskie źródła informacji.
  6. Narzędzia analityczne – rafinacja informacji sieciowych, gromadzenie i wyszukiwanie informacji.
  7. Analiza odbioru przekazu medialnego za pośrednictwem środków IT.
  8. Zarządzanie transformacją (technologiczną, organizacyjną) w przedsiębiorstwach mediowych.
  9. Innowacyjne zachowania przedsiębiorstw mediowych.
  10. Zarządzanie wartością przedsiębiorstw mediowych.
  11. Uwarunkowania historyczne – wsparcie i powiązania logistyki i administrowania mediami z pozostałymi specjalnościami nauk o mediach.

Kontakt/zgłoszenia: logistyka@id.uw.edu.pl

Patronat:

KRRiT logo simple

tvp

polskie_radio

pap

TVP_Warszawa_small

Sponsorzy:

heidelberg

 

reprograf

Patronat medialny:

wirtualny_wydawcaswiat_druku