» Redagowanie stron internetowych
Kiedy:
10 Październik 2014 all-day
Gdzie:
Warszawa
Koszt:
690 zł
Kontakt:
Grażyna Oblas502 825 492E-mail

Zapraszamy na szkolenie „Redagowanie stron internetowych”, która odbędzie się 10 października. Warsztaty skierowane są do osób przygotowujących materiały i prowadzących strony internetowe. Szkolenie odpowie na pytanie jakie są zasady tworzenia i redagowania tekstów do internetu. Profesjonalnie przygotowane materiały i dobrze prowadzona strona internetowa są wizytówką firmy.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia „Redagowanie stron internetowych” jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy, dotyczącej sposobów przygotowywania wartościowych materiałów, które są zarazem interesujące dla odbiorów treści.

Podczas szkolenia uczestnicy:

  • opanują podstawowe umiejętności tworzenia tekstów, redagowania i dystrybucji informacji w internecie
  • dowiedzą się, jak wzbogacać tekst w treści atrakcyjne dla użytkownikòw
  • poznają nowe źrodła informacji, które pomogą im w codziennej pracy
  • dowiedzą się, jak pracują polskie i zagraniczne media internetowe i jak zainteresować ich dziennikarzy konkretnymi tematami
  • zyskają podstawową wiedzę na temat dystrybucji i promowania treści w portalach społecznościowych i na urządzeniach mobilnych
  • dowiedzą się, co robić gdy zobaczą swoje zdjęcie lub tekst w internecie

Grupa docelowa:

Szkolenie skierowane jest do osób, które zajmują się tworzeniem i publikowaniem tekstów w internecie – w tym pracowników odpowiedzialnych w firmach za redagowanie tekstów, dziennikarzy, rzeczników prasowych.

Program (7 godzin w systemie akademickim):

  1. Podstawowe zasady tworzenia informacji w internecie: jak zbudować tekst, który ktoś zechce przeczytać.
  2. Jak konstruować tytuł, lead? Co jest ważne w treści?
  3. Praca z tekstem, tworzenie i rozbudowywanie informacji, dodawanie elementów, które sprawią, że tekst będzie atrakcyjny – ćwiczenia
  4. Jak szukać, żeby znaleźć ciekawą informację, na co zwracać uwagę, kiedy cieszymy się, że mamy newsa.
  5. Jak legalnie i za darmo zilustrować tekst dobrym zdjęciem?
  6. Jak żyć z dziennikarzami – jak ich nie zniechęcić, jak zainteresować swoim materiałem. Jak przygotować informację dla prasy? Złe i dobre przykłady
  7. Jak konstruować newslettery, by były czytane? Jak często je wysyłać?
  8. Tajemnice firmowego intranetu. Jak nie zgubić pracownika w gąszczu informacji?
  9. Dobra nawigacja, czyli jak ułatwić czytelnikowi żeglowanie po stronie
  10. Jak wykorzystując media społecznościowe sprawić, żeby nasz tekst był widoczny w sieci tak, jak tego chcemy? Jak reagować w mediach społecznościowych w sytuacji kryzysowej?
  11. Narzędzia mobilne – jak pracować z tekstem i zdjęciami poza firmą?
  12. Jak budować swoją markę w internecie? Na przykładach konkretnych dziennikarzy i serwisów.
  13. Jak się nie dać okraść w sieci? Co zrobić, jeśli ktoś zabiera naszą treść?
  14. Specyfika polskich mediów internetowych. Jak się wyróżniają na tle podobnych do siebie serwisów? Jak przejmują i rozwijają swoje pomysły?

Prowadzący:
Dominik Uhlig

Od 2002 roku dziennikarz „Gazety Wyborczej”, od 2009 roku wydawca Wyborcza.pl – serwisu internetowego „GW”. Do jego obowiązków należy m. in. dbałość o aktualność serwisu GW w internecie, o przepływ treści między papierowym i internetowym wydaniem „Gazety”, promowanie w internecie treści „GW”, w tym tych obecnych wyłącznie w papierowych wydaniach „Gazety”, obecność „Gazety” w mediach społecznościowych.
Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ukończył m. in. studia podyplomowe z Public Relations na Akademii Ekonomicznej w Katowicach i miesięczny staż dziennikarski w Ecole Supérieure de Journalisme w Lille. W „Gazecie” pisał m. in. o polityce krajowej, obecności polityków w internecie i zmianach społecznych związanych z popularyzacją internetu w Polsce. Z prezentacją ‘’Interaktywne życie elektronicznej publikacji’’ występował na konferencji New Media in Ukraine w Kijowie.

Harmonogram zajęć:
(7 godz., po 45 min. każda)

  • 10.00-11.30 – I blok zajęć
  • 11.30-11.45 – przerwa kawowa
  • 11.45–13.15 – II blok zajęć
  • 13.15–14.15 – przerwa obiadowa
  • 14.15-16.30 – III blok zajęć

Informacje organizacyjne:
Termin:
10 października 2014 roku
Miejsce: Warszawa
Czas szkolenia: 7 godzin liczonych w systemie akademickim, w tym przerwa kawowa i przerwa obiadowa
Koszt: 690 zł obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat. Przy zgłoszeniu więcej osób na jednym zgłoszeniu obowiązuje zniżka.

Zgłoszenia przyjmujemy do wyczerpania miejsc, tylko na formularzu zgłoszeniowym. Wpłaty należy dokonywać w terminie 7 dni od zgłoszenia na szkolenie na konto bankowe: Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego 73 1160 2202 0000 0000 3601 7724. Fundacja pobiera opłatę administracyjną w wysokości 10 proc. wartości kursu w przypadku rezygnacji z warsztatów do 14 dni przed ich rozpoczęciem, gdy jest to krótszy termin opłata wynosi 25 proc. wartości kursu. Wysłanie zgłoszenia jest jednoczesną akceptacją tych zasad i podstawą do wystawienia rachunku.

Osoby zainteresowane wystawieniem faktury proszone są o przesłanie danych niezbędnych do jej wystawienia. Więcej informacji: tel. 0 605 226 444. Warsztaty kończą się uzyskaniem certyfikatu.

  1. Formularz zgłoszeniowy - Redagowanie stron internetowych
  2. (wymagane)
  3. (wymagane)
  4. (wymagane)
  5. (wymagany poprawny adres email)
  6. (wymagane)
  7. (wymagane)
 

 

Comments are closed.

WDiNP ID Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego (w skrócie Fundacja Szkolnictwo Dziennikarskie)
działająca we współpracy z Instytem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego
© 2003-2014. Wszystkie prawa zastrzeżoneul. Bednarska 2/4, lok. 15, 00-310 Warszawa, tel. 22 55 23 924, fundacja@fsd.edu.pl